Deze animatie is een visioen van een muterend milieu. ‘De wereld is een droge planeet geworden, waar het verbouwen van katoen, volledig doorgeteeld om economische redenen, de hoofdreden is voor woestijnvorming. Een zoutwoestijn bestrijkt duizenden hectares uitgedroogd land, waar vreemde zoutbomen opkomen. Dit fenomeen doet denken aan een echte milieuramp, de volledige uitdroging van het Aralmeer.’ (SM)