In Oil Blue laat Elli Rintala de zee zien, niet in zijn puurste vorm maar in een verstilde harmonie met de technologie die haar omringt, bevaart en bevuilt. Het is niet de mens, maar de zee die de reusachtige olietankers naar de havens brengt en die de immense schaal van de industrie dicteert. Deze grootsheid is magnifiek in beeld gebracht.