Dertig jaar lang kwam er geen film uit Paraguay, tot de laatste drie jaar. En mét kwaliteit. Zoals deze fictiefilm met deels realistische, deels abstracte observaties van een processie, gefilmd in het avondlicht. De toeschouwer is aanwezig als getuige van deze gebeurtenis. De film geeft de kijker ruimte voor een creatieve interpretatie van de wereld.