Prachtige sfeervolle zwart-witverfilming van een verhaal van Horacio Quiroga (1878-1937, Uruguay) over een landarbeider die, zoals iedere dag, op zijn bananenplantage gaat werken maar in zijn eigen machete valt. Tijdens zijn sterfproces neemt hij zijn omgeving waar met bovennatuurlijke precisie.