Die Subjektivierung der Wiederholung, Projekt A
Wie het werk van Netzhammer niet eerder gezien heeft zal moeten wennen aan de ongewone combinatie van uiterst zorgvuldige animaties, die op een subtiele wijze een aantal politieke en maatschappelijke situaties tonen door middel van schetsmatige, uitdrukkingsloze karakters. Al snel blijkt dan dat Yves Netzhammer uiterst gedreven is in de structuur, opbouw en het ritme van zijn vertelling die de donkere kant van het menselijk bestaan laat zien, wat zorgt voor bijzondere balans in zijn werk. Een wereld waar de normale wetten van het individu niet langer van kracht zijn, de wereld van een totaliteit.