Altogether
De stelling aan het begin van de film is: de toekomst is duister en dat is eigenlijk nog het beste wat je erover kunt opmerken. We bevinden ons in een ideologisch niemandsland in de nadagen van het 1968-tijdperk. Terwijl het sombere toekomstbeeld nog eens wordt ondersteund door de camera die in een rijtoer door Brussel de symbolen van de vergankelijkheid van de macht in sfeervol zwart-wit in beeld brengt, wordt de conclusie langzaam onontkoombaar.