Geproduceerd door de Deense schilder en goede vriend van de maker Asger Jorn, evalueert deze film de ervaringen van de International Lettrist-beweging toen die overging in de Situationist International. De film is doordrenkt van een diepe melancholie, opgewekt door de theorie dat tijd onomkeerbaar is en dat geen enkele ervaring werkelijk overgebracht kan worden via het medium film. De voice-over domineert beelden die hun eigen bedrieglijke kwaliteit tonen.