Op een Russisch bureau voor de burgerlijke stand tekende Rudnitskaya van dichtbij kleine parels op: mensen willen scheiden, trouwen, lange relaties blijken uit misverstanden te bestaan. De beambten slaan zich koersvast door de emotionele stormen aan de overkant van hun bureau heen.