Samen met het elf jaar eerder gemaakte video-essay After That laat de videofilm Wild Side Nagasaki van zijn meest persoonlijke kant zien – en op zijn verst verwijderd van de heersende commerciële trends. Wild Side maakt deel uit van een serie van zes kortere werken, J Movie Wars, die geproduceerd werd in opdracht van het satellietkanaal Wowow. Nagasaki grijpt met dit verhaal de kans aan om één van zijn regelmatig terugkerende thema’s, dat van de scheve seksuele driehoeksverhouding, op de meest perverse manier te etaleren, voorzien van een veeg gitzwarte humor. De film is een analyse in vier hoofdstukken van het chaotische leven van een radiopresentator met een praatprogramma (gespeeld door Tamaki Koji, ook te zien in The Drive), die er twee affaires tegelijk op nahoudt: met een sadomasochistische luxeprostituee en met de vrouw van een chauffeur van een toerbus. De film heeft één van Nagasaki’s beste uitsmijters. (TR)