De zeventigjarige Agnes reist met de as van haar geliefde Robert naar hun vaste vakantiehuis op het Schotse eiland Mull. Onderweg klimmen twee weggelopen Nederlandse kinderen, het tienjarige meisje Chris en haar jongere broertje Tommie, stiekem in haar auto. De kinderen dreigen bij Agnes opnieuw weg te lopen als ze de politie belt. In het afgelegen huisje, prachtig gesitueerd aan een baai met uitzicht op zee, groeien de oude vrouw en de kinderen langzaam naar elkaar toe. Chris is zelfverzekerd en opvliegend, en domineert niet alleen haar jongere, eigenwijze broertje, maar ook de oude Agnes, die zich verliest in herinneringen aan Robert. Ondertussen moet Agnes zich weren tegen de mensen die het huis van haar willen overnemen. De omgeving speelt een belangrijke rol in dit verhaal naar het gelijknamige boek van Renate Dorrestein, over familie, vertrouwen en geheimen.