Looking for Alfred documenteert, net als de korte film met dezelfde titel die tijdens dit festival te zien is, de zoektocht van Grimonprez naar de perfecte look-alike van Alfred Hitchcock. De kunstenaar schakelt een aantal dubbelgangers in om een ongewone geschiedenis op te roepen van de vele figurantenrollen die Hitchcock gedurende een halve eeuw vervulde. De beelden zijn een combinatie van filmstills en foto’s, waarvan sommige gedurende de draaidagen in Brussel werden genomen, en andere vorig jaar tijdens diverse audities in London, Gent, Rotterdam, Los Angeles en New York. Filmsterren verworden vaak tot valse imitaties van hun beroemde imago, terwijl dubbelgangers juist door de houdingen van hun geliefkoosde idool aan te nemen, een realistischer versie worden van degene op wie ze willen lijken.