Opmerkelijk innemende en toegankelijke korte film van een voor het overige meer experimentele en rauwe filmmaker. Al zijn de omstandigheden in de film van zichzelf rauw genoeg. We volgen Piling, een jonge voetbalfanaat, door een sloppenwijk van Manila. Geen bal en voetbalschoenen, maar een colablikje en slippers zijn de ingrediënten voor een virtuoze demonstratie van voetbalkunst. Pas aan het einde blijkt waarom de kleine baltovenaar nooit een Ronaldinho zal zijn. (GjZ)