De opening van de film zet meteen de toon. Een gekwelde man lijkt zich te castreren. Later zwalkt hij doelloos en hevig bloedend door de straten van een nog maar net ontwaakte stad. Parallel toont de film de echtelijke discussies van een stel van wie de man zich schuilhoudt achter de camera. (De bloedende man wordt gespeeld door Lav Diaz, de regisseur van de langste film in dit programma, Evolution of a Philippine Family. (GjZ)