Een deel van een reeks documentaires, gemaakt door de bekende Tsjechische documentarist Helena Trestikova. De opnamen werden gemaakt gedurende een periode van vijf jaar. Trestikova volgt het leven van Jarmila Balazova, Tsjechisch journalist en intellectueel van Roma-afkomst. Het resultaat is een uniek portret van een unieke persoonlijkheid, inclusief alle hoogte-en dieptepunten die kenmerkend zijn voor het leven van een Romani.