Een programma met de lengte van een speelfilm dat bestaat uit niet minder dan vijftien korte films van Kevin Jerome Everson. In een persoonlijke presentatie zal Everson bovendien ook dia’s vertonen van zijn beeldende werk. Everson heeft een bijzondere stijl van filmmaken ontwikkeld die zich kenmerkt door een poëtische puntigheid. Zijn films zijn zelden langer dan enkele minuten en slagen erin om binnen dat korte tijdsbestek op een dichterlijk-essayistische manier een statement te maken over de huidige sociaal-politieke realiteit, of ze nu gaan over migratie (Sportello Quattro), de eerste werkdag van een fabrieksarbeider (A Week in the Hole), of de dagelijkse routine van een gevangeniscipier (Second Shift). Het zijn filmpjes die je zowel gedichten zou kunnen noemen (sommige zijn ook letterlijk op gedichten van Vincent Katz of Mark Halliday gebaseerd) als ultrakorte documentaires. Alle te vertonen titels: Sportello Quattro (2002), Vanessa (2002), Un euro venti due (2002), Fumble (2002), Special Man (2002), 72 (2002), A Week in the Hole (2001), Pick Six (2001), The Daily Number (2001), Thermostat (2000), Second Shift (1999), Merger (1999), Imported (1999), Six Positions (1998), Eleven Eighty-Two (1997).De film wordt voorafgegaan door Trichogramma Arts Slide Show.