The Call Home belicht de levens van buitenlandse arbeiders in Singapore. We ontdekken hun wereld door de ogen van Kasi, een naïeve Indiase bouwvakker. Het verhaal begint bij zijn aankomst in Singapore, en eindigt wanneer hij zijn eerste telefoontje naar huis pleegt. Han Yew Kwang: ‘Ik ben altijd gefascineerd geweest door de invloed van omgevingsfactoren, en vind dat behoorlijk bedreigend. Het maakt niet uit hoe hard iemand probeert zichzelf te blijven, telkens opnieuw verandert hij onbewust toch om zich aan zijn nieuwe omgeving aan te passen.’