Het lijkt ondenkbaar, maar toch maakte Isa Rosenberger een film over het zwaar gehavende en getraumatiseerde Sarajevo die speels en ironisch is. Met charme en een hartverwarmende nonchalance slaagt de regisseuse erin om de zwaarte van het nog zo verse, zwarte verleden luchtig te brengen, zonder oppervlakkig te worden – integendeel. Rosenberger vroeg acht verschillende jonge mensen een plek in de stad uit te kiezen die voor hen bijzondere betekenis draagt. Op die plekken lichten de jongeren hun keuze toe. De humor maakt het onbespreekbare bespreekbaar, en het vermijden van ernst maakt de weg vrij voor oprechte emotie.