De vrienden Harry en Mitch gaan vechten in Papoea Nieuw Guinea tijdens de Tweede Wereldoorlog. Harry is Koori en Mitch is een blanke Australiër. Harry’s War is een verhaal over een vriendschap die uitstijgt boven ras, culturele verschillen en sociale barrières in een tijd waarin oorlog mensen tot het uiterste drijft. De reis wordt belangrijker dan de bestemming. Het is ook een verhaal over racisme en de offers die werden gemaakt door aboriginalmannen en vrouwen die voor Australië de oorlog in gingen, in een tijd waarin ze duidelijk als tweederangs burgers beschouwd werden.