Le défaite du rouge-gorge
Lucie is een jonge dertiger, timide en introvert. Tijdens een feest bij haar vrienden ontmoet ze Bertrand. Ze kan nauwelijks wachten om verliefd te worden. In haar ongeduld de grote liefde te beleven, projecteert ze al haar hoopvolle verwachtingen op hem. Ze heeft nu al toekomstplannen. Maar Bertrand lijkt niet echt de goede keuze. Na de eerste nacht neemt zijn begeerte naar Lucie langzaam maar zeker af.