Schets van Sovjet-regisseur Friedrich Ermler (18981967), wiens artistieke oeuvre een heroïsche poging was om de nieuwe Sovjetwereld in harmonie te brengen met de traditie. Kovalov wilde de eigenheid van Ermlers kunst tonen en tegelijkertijd, door middel van zijn filmfragmenten, de biografie van het land waarin hij leefde opnieuw schrijven.