Poly Vinyl Big Band is een multimedia-draaitafelorkest, een big band die louter uit DJ’s bestaat. Hun performance draait om de ontwikkelingen in beeld en geluid in de loop van de twintigste eeuw. Een van die ontwikkelingen is het verdwijnen van orkestrale muziek als begeleiding bij film en theater. Poly Vinyl sampelt geluidsfragmenten die associatief tot een nieuw geheel worden gesmeed. Tegelijkertijd worden de beelden van drie klassiekers uit de zwijgende cinema, Pantserkruiser Potemkin, Un chien andalou en Modern Times, gesampeld en geherinterpreteerd. De films vormen de bouwstenen van een parallelle montage op drie schermen. De live-soundtrack is gemaakt voor tien draaitafels en de nodige elektronica, waarbij de band zelf als traditioneel showorkest staat opgesteld.