Peter Rose: ‘Strofes van bezwering, gekalligrafeerde verlichting, vlammen van schaduwen. Een lokroep voor de onderwereld, binnen zijn en een onbekend gevoelsterrein. Het was mijn bedoeling dat deze tableaux verschillende klankregisters kregen. Voor mij heeft het geheel iets van een groots muzikaal gebaar: elf bewegingen, met ieder een eigen tonaliteit, ritme en verwijzingen. Simpele symbolistische verklaringen schieten tekort.’