Recital onderzoekt de interactie tussen een jongen die niet wil – of kan – spreken, en een voice-over van wat zijn psychiater, zijn oudere ik of zijn vader kan zijn. De film gaat in op de beide betekenissen van de titel: een muziek- of dansuitvoering door studenten en een voordracht uit het hoofd. Seth Price (Brooklyn, VS) studeerde in 1997 af aan de Brown Universiteit en maakte tot nu toe vier korte films.