Journalist Alexej Petrov ligt op bed in een sjofele hotelkamer. Doodmoe en met zijn jas nog aan. De hotelhoudster reikt hem de telefoon. ‘A telephone call from Russia. Your son is waiting!’ Tegenover het hotel parkeert een grijze Mercedes. De journalist vermoedt dat dit geen toeval is, want hij doet onderzoek naar Russische vrachtschepen die in de Rotterdamse haven aan de ketting liggen en schrijft over vrouwenhandel. Toen hij een Russische prostituée die hem niet onverschillig liet aan een vals paspoort hielp, is hij steeds sterker verstrikt geraakt in ondoorzichtige zaken.Het verhaal speelt zich af in twee steden. In Rotterdam volgen we Alexej, in St. Petersburg komen we in het spoor terecht van de veertienjarige Pavel, die zich zorgen maakt over zijn vader. De gebeurtenissen in beide steden lopen nagenoeg parallel, tot na verloop van tijd een verschuiving optreedt. Voor Pavel, die op weg is naar volwassenheid, verloopt de tijd steeds vlugger, terwijl ze voor Alexej, die zich steeds meer bedreigd voelt, stil blijft staan. Ver van huis ligt Alexej bewegingloos en als verlamd op het bed van zijn hotelkamer in Rotterdam. In St. Petersburg valt de eerste sneeuw.De nieuwste film van scenarioschrijfster en regisseuse Rosemarie Blank vertelt fragmenten van een verhaal en toont de verschillende percepties van tijd.