Gheni en Gherti, twee jonge Albanese neven met uiteenlopende en vaak conflicterende karakters, hebben beiden werk gevonden in een restaurant in Rome dat ook kunstwerken en foto’s tentoonstelt. Met behulp van de restauranteigenaar vinden ze onderdak in het huis van Corrado, een vrijgevige jonge fotograaf die woont in Parioli, een rijke Romeinse buurt. Voor Corrado’s huis ontmoet Gherti Lino, de voormalige conciërge van het huis, wiens verhaal lijkt op dat van de Albanezen: hij emigreerde dertig jaar geleden van Sardinië naar Rome. Gherti wordt het bazige gedrag van Gheni beu en besluit ontslag te nemen. Hij zwerft doelloos door Parioli, waar hij opnieuw Lino tegenkomt, die op zoek is naar zijn vrouw. Door haar vreemde gedrag – ze is volslagen gek geworden alvorens spoorloos te verdwijnen – verloor hij na dertig jaar zijn baan. Ondertussen gaat het met Gheni de goede kant op: hij is onmisbaar geworden in het restaurant en raakt steeds inniger bevriend met Corrado. Of houdt hun complexe relatie niet langer stand dan een paar hete augustusweken?Matteo Garrone: ‘Ik had na mijn eerste film zin om weer een film te maken, maar ik had twee, drie verhalen in gedachten en kon niet kiezen, dus heb ik ze maar in elkaar geschoven. De personages leven tegen de achtergrond van een grootstedelijk fresco waarin ze slechts een paar zinnen mogen zeggen.’De maker baseerde zijn personages op mensen uit zijn eigen buurt.