In vier in elkaar gevlochten hoofdstukken geeft Yours and Mine een blik op het leven van een aantal inwoners van Taipei, van de bovenste trede op de sociale ladder tot de laagste. Zo is er de rijke plastisch chirurg Dr. Cheng, geobsedeerd door geld en bezit, waartoe hij ook zijn dochter rekent die in Amerika op school heeft gezeten. Ah Ying is zijn werkster, zowel bij hem thuis als in de kliniek, en is even zelfzuchtig en obsessief als haar werkgever. Fatty (een rol van Lin Cheng-sheng, regisseur van Murmur of Youth, ook te zien in het hoofdprogramma) bezit een klein restaurantje en klust bij als manusje-van-alles. Mei-ling is de nieuwe, overdynamische verpleegster in de kliniek. Ah Sing ten slotte is een jeugdige delinquent die overal in verzeild raakt, van autodiefstal tot het verleiden van meisjes tot prostitutie.Wang Shau-di schreef en regisseerde zijn tragikomedie vanuit het idee dat ons zelfbewustzijn voor een groot gedeelte gebaseerd is op wat we bezitten. Dat bezit – dat uiteenloopt van een luxe huis en auto tot het eigen lichaam en de liefde van de ander – wordt even fanatiek beschermd als aangevallen: de gemeente grijpt in nadat de dokter illegaal zijn kliniek heeft uitgebreid en Ah Sing zet zelf het operatiemes in zijn te klein geachte penis.