Full Alert lijkt op John Woo’s Face/Off, maar dan zonder gedaanteverwisselingen. Het is een actie-thriller waarin een politie-inspecteur op een crimineel meesterbrein jaagt en vice versa. Kwan, een voormalig expert in het opblazen van oude gebouwen, zit wegens moord in de gevangenis. Zijn invloed op de buitenwereld is echter nog zo groot, dat inspecteur Pao terecht vreest voor een ontsnapping. Omdat er bij de paardenraces in Hongkong zeer grote geldbedragen omgaan, krijgt Kwan van de Taiwanese Triade (de Chinese maffia) de opdracht de zwaarbewaakte kluis van de gokopbrengsten te overvallen. De drijfveer van meerdere miljoenen dollars maakt Kwan tot een nog sluwere en hardere tegenstander dan hij al was. Na zijn spectaculaire ontsnapping uit het gevang wordt het voor Pao zaak om de meedogenloze schurk weer achter slot en grendel te krijgen. Daarbij wordt geen enkel middel geschuwd.Voormalig acteur Ringo Lam deed vorig jaar zijn eerste Hollywood-ervaring op met de succesvolle actiefilm Maximum Risk, waarin Jerommeke Jean Claude van Damme de betere klap- en trappartijen kreeg. Full Alert is een technisch perfect opgezette politiethriller, die alles bevat wat je van dit genre mag verwachten: rokende politieagenten in beluxaflexte, blauwgrijs belichte kantoren, explosies, een sensationele achtervolging met schietende boeven in een gouden Mercedes, psychologische oorlogsvoering en veel stoere taal.