Blue Moon gaat over de producent A-Gua, de schrijver Cuenshu en de moderne jonge vrouw Yifang die in een grote stad wonen en daar een strijd om het dagelijks bestaan voeren. De centrale vraag in de film is: zouden deze drie mensen, als ze daartoe de kans kregen, de schijnbaar onverbiddelijke richting van hun levensloop kunnen veranderen? Zou hun leven hetzelfde zijn als ze iemand eerder of later zouden zijn tegengekomen, als een bepaald oordeel eerder in plaats van later was geveld?Blue Moon is niet de verbeelding van één verhaal, maar van allerlei mogelijke verhalen tussen twee mannen en een vrouw. Die ‘allerlei mogelijke verhalen’ dienen in dit geval zeer letterlijk te worden genomen: de vijf filmrollen van Blue Moon worden tijdens elke voorstelling in een willekeurige volgorde gedraaid, waardoor het verhaal van de drie protagonisten er telkens anders uit komt te zien.Eén van die mogelijke verhalen: Cuenshu, een gescheiden schrijver, zou volmaakt tevreden kunnen zijn met zijn muziek, zijn kopje thee en zijn boeken. Alle plannen worden echter omgegooid wanneer twee straatmuzikanten hem een andere kant op dirigeren en hij betrokken raakt in een straatoorlog tussen politie en gangsters.De titel van de film verwijst naar de tweede volle maan in eenzelfde maand, een zeldzaam natuurverschijnsel dat, zo wil de legende, een tweede kans in het leven mogelijk maakt.