Le ventre de l'Amérique
Des Moines zien en sterven... Moullet waagt zich in deze typisch Amerikaanse stad, proeftuin voor de presidentsverkiezingen en geboorteplaats van John Wayne en Jean Seberg - extreem rechts en extreem links. Met zijn gebruikelijke scherpzinnigheid vraagt Moullet zich af of deze stad wel een maag heeft. En 'maag' is het sleutelwoord in dit Mekka van zwaarlijvigheid.