Waar Hou’s vorige films de Taiwanese geschiedenis herschreven, in een stijl die vaak met die van de Japanse meester Ozu werd vergeleken, heeft zijn laatste film een contemporaine thematiek, en ook een andere stijl. Gebleven zijn de voorliefde voor spoorrails, lang aangehouden shots, visuele pracht en afstand tot zijn personen. Maar naarmate de film vordert gaat de camera meer en meer bewegen. Er zijn zelfs enige sequenties met een hand-held camera gedraaid en hier en daar gebruikt Hou ruige popmuziek. Het verhaal gaat over de lotgevallen van een aantal gangsters en hun vriendinnen. Kao is het centrale personage. Samen met zijn beste vriend, de explosieve, gefrustreerde Flathead en diens vriendin Pretzel, beiden exponenten van de Taiwanese generation-X, verzint hij plannen om snel en gemakkelijk rijk te worden. Zo openen ze een goktent in de bergen, maar dat gaat al snel mis, net als hun bemoeienissen met een amusementshal op het vasteland. Een ingewikkeld opzetje rond varkens, grond en overheid levert inderdaad geld op, maar wanneer Flathead oude leningen wil innen, wordt hij afgetuigd.Goodbye South, Goodbye wordt bevolkt door een groep kleine criminelen, verslaafd aan de mobiele telefoon, wanhopig zonder te weten waar ze op zouden moeten hopen, ambitieus maar zonder doel, soms vrolijk maar nooit relaxed. Wat ze hebben is hooguit een band met het verleden, maar die is niet voldoende om hen te weerhouden van zelfmoordpogingen, corruptie en geweld.