Vano is koning van prachtig klein landje, zo rijk dat alle buurlanden jaloers zijn. Hij wordt echter omringd door hypocriete en verraderlijke hofdienaars. Zelfs zijn vrouw, koningin Eka, bedriegt hem. Vijf eeuwen later, in een klein landje achter het IJzeren Gordijn, is Vano een zakkenroller die zich aansluit bij de mooie Eka, om zich samen met haar in te zetten voor de revolutionaire zaak. Ze slagen erin hogerop te komen, maar Vano wordt opnieuw geconfronteerd met ontevredenheid, jaloezie en verraad. Het land komt in de greep van een burgeroorlog. Vano kan niet eens meer iets met iemand gaan drinken zonder gevaar voor eigen leven. Hij wordt aangetrokken tot de lichtstad, want hij heeft gehoord dat het leven daar goed is…Otar Iosseliani, geen onbekende op het festival, staat bekend om zijn eigenwijze, oprechte satires. De van oorsprong Georgische filmmaker situeerde zijn meest recente film Brigands respectievelijk in de Middeleeuwen, het Sovjettijdperk en het hedendaagse Parijs. Zijn betoog is dat er in de loop der eeuwen maar weinig is veranderd. Andere kostuums, maar dezelfde gebaren en gedragingen. De film is een droog-komische, intelligent gestructureerde vertelling, subliem gefotografeerd door William Lubtchansky, met een opwindende score van Nicolas Zourabichvili. De Europese coproduktie werd gedeeltelijk op locatie onder moeizame omstandigheden in Georgië gedraaid. Een slopende ervaring, maar het leverde Iosseliani wel een speciale jury-prijs op tijdens het laatste festival van Venetië.