Kathleen, studente filosofie in New York, wordt op een nacht het slachtoffer van een vreemde aanval. Een elegante jongedame pakt haar beet, trekt haar een donkere hoek in en bijt in haar nek, twee kleine gaatjes achterlatend. De dagen daarna merkt Kathleen dat ze een virus heeft opgelopen dat niet alleen haar lichaam, maar ook haar geest aantast. Ze probeert zonder veel succes het werk aan haar doctoraalscriptie te hervatten, maar merkt dat ze steeds harder moet vechten om een nieuwe, onbekende bloedzucht te bedwingen. Uiteindelijk geeft ze toe aan haar behoefte en zwerft de straten van New York door, op zoek naar slachtoffers. Niet lang daarna ontmoet ze een man, Peina, die tot de groep intimi van Newyorkse vampiers behoort. Peina leert Kathleen wat ze moet doen om niet herkend te worden; in ruil hiervoor bevredigt Kathleen al zijn behoeftes. Peina’s instructies opvolgend slaagt ze glansrijk voor haar doctoraal. Het feestje dat ze geeft – waarvoor zowel de doden als de levenden zijn uitgenodigd – ontaardt in verregaande losbandigheid bij de vampiers. Kathleen valt flauw en wordt naar het ziekenhuis gebracht. De dokters vechten voor haar, maar zij weet dat ze niet kán sterven, omdat ze gedoemd is tot eeuwig leven. ‘Abel Ferrara heeft een vampierfilm gemaakt – en wie zou dat beter kunnen dan hij? Zijn hang naar geweld, zijn religieuze iconografieën en beschaduwde straten lijken tenslotte op maat te zijn gesneden van het genre, net als zijn fascinatie voor zelfdestructieve personages.’ (Piers Handling, Toronto Catalogus)