Ville, een Finse socioloog, schrijft een boek over jachtrituelen in verschillende landen, in een poging door te dringen in het hart van de verschillende culturen. De laatste samenleving die hij onder de loep legt is Rusland. Hij reist ernaar toe, in de verwachting dat hij kan zien hoe de Russische jagers te werk gaan. Samen met een groep mannen trekt hij de bossen in. En dan zetten de Russen de wodka op tafel. Waar Rogosjkin zich in zijn eerdere films concentreerde op de gewelddadige en tragische kant van het drinken, portretteert hij in deze film de komische kant ervan. Als de alcohol rijkelijk vloeit wordt de tegenspoed van de jagers almaar absurder; de Fin begint zich af te vragen of – en wanneer – de jacht nu eindelijk gaat plaatsvinden. Een van de belangrijkste thema’s in het werk van Rogosjkin is de aard van de Russische identiteit. Met zijn tragikomische Living With an Idiot heeft de toeschouwer op het Rotterdamse festival van 1994 kunnen kennismaken. ‘De meedogenloosheid waarmee Rogosjkin zijn eigen samenleving in het verleden aanviel is ook in deze film aanwezig, maar hij heeft de vlijmscherpe kanten ervan met wrange humor afgevlakt.’ (Dimitri Eipides, Toronto Catalogus)