Een autobiografie in de vorm van een komisch moordverhaal. In het begin van de film wordt Von Praunheim vermoord, waarna de travestiet/televisieverslaggeefster Desiree Nick verleden en achtergrond van het slachtoffer onderzoekt. De ongemotiveerde moord wordt nog geheimzinniger als blijkt dat het lijk verdwenen is. Behalve een bloedvlek op het toneel waar de cineast zijn laatste toespraak hield, ontbreekt ieder spoor. Geen spoor ook van de dader. Vijfentwintig jaar heeft Von Praunheim films gemaakt, die niet zelden omgeven waren door schandalen. Hij heeft dan ook vele vijanden heeft gemaakt. Zijn de moordenaars te vinden in het verleden van de filmmaker? Was het een moord uit liefde of jaloezie? Zoals altijd bij een moord op een homoseksueel zoekt de politie de dader in het homomilieu. Von Praunheim maakt (of maakte, als je meegaat in het verhaal van de film) gekke, persoonlijke en burleske films die zich afspelen in de homo-milieus van Berlijn en New York. In deze nieuwste film heeft hij met zijn vijftigste verjaardag als aanleiding (en met een knipoog naar honderd jaar film) op een vrolijk-dwaze manier zijn eigen oeuvre op een rijtje gezet. Kenmerkend voor zijn werkwijze is dat hij zich weinig gelegen laat liggen aan de normen van professionaliteit binnen het filmmaken. Hij combineert lef en nonchalance met een aangenaam soort amateurisme en werkt zelden met professionele acteurs. Zijn films worden bevolkt door de meest kleurrijke typen uit de Schwulenszene, die voor de camera hun eigen creatie verder spelen.