Il futuro è obsoleto (‘de toekomst is achterhaald’)is een door het Siciliaanse film- en videomakerscollectief CaneCapoVolto samengesteld programma van acht door hen gemaakte kortesuper8-films. De filmpjes van Cane CapoVolto zouden opgevatkunnen worden als postmoderne varianten op diverse experimentelefilmstijlen. In Behind your Eyelids en ScrapsBrakhage Stolen wordt het abstracte handgeschilderde filmwerkvan avantgarde-meester Stan Brakhage onder handen genomen. Aardigaan deze persiflages is dat ze in kwaliteit niet onderdoen voorde originelen. Bekende experimentele filmtechnieken alsdubbelbelichting, enkelbeeld-opnamen, found-footagebewerkingenen solarisatie worden in de kleine ironische filmpjesSleeping Electricity, Endo und Nano enMeatbeat Glamour onder de loep genomen. De satanischecinefilie van Cane CapoVolto beperkt zich echter niet tot hetexperimentele filmen: ook de extremen van het mondo-, horror- enpornogenre worden gepersifleerd of, in hun eigen terminologie,’geplagieerd’ (Angeli su due Ruote en Invasione).De nieuwste film, Stories of Brats, wordt door henzelfomschreven als het in praktijk brengen van vulgair surrealisme.