Haut bas fragile is een lichtvoetige, hier en daar zelfs frivole film die speelt in een zomers Parijs; een muzikale komedie over de avonturen van drie jonge vrouwen in een hete, luie maand in de Stad van de Liefde. Ninon, een streetwise hoertje, verlaat haar waardeloze vriendje en krijgt een baan bij een koeriersbedrijf. Ze is bezeten van dansen en brengt veel tijd door in een nachtclub die wordt beheerd door de mysterieuze Alfredo Garcia. Louise, die vijf jaar in coma heeft gelegen, betrekt een kamer in een hotel. Ze ontdekt dat haar tante is overleden en haar een huis heeft nagelaten. Ida is bibliothecaresse in een prachtig gedecoreerde leeszaal. Ze wordt verscheurd door het feit dat ze een geadopteerd kind is, en is geobsedeerd door een oud popmuziek-deuntje dat misschien de sleutel tot de identiteit van haar ouders bevat. Deze drie personages worden met elkaar verbonden door de figuur van Roland, een vriend van Louise’s overleden tante die vaak de bibliotheek bezoekt waar Ida werkt, en die verliefd wordt op Ninon. Naarmate de levens van de personages meer met elkaar verbonden raken, werpt het verleden een schaduw over het heden en worden de personages gedwongen hun visie op en verlangens over het leven te formuleren. Regelmatige bezoekers van het festival hebben in de loop der jaren een speciale band met de films van Rivette kunnen opbouwen. Ze zullen gemakkelijk de hand van de Franse meester herkennen, die de verhalen in zijn film ogenschijnlijk moeiteloos aan elkaar rijgt.