‘Killer’ werkt al 155 dagen voor ‘Agent’. De zaken gaan goed, maar Killer begint vraagtekens te zetten bij hun beroepscode. Zij (Agent) klaart zijn klusjes, ruimt achter hem op en is geobsedeerd over waar hij is en wat hij heeft gedaan. Zaken zijn zaken, ze moeten niet worden verward met liefde. Daarom laat Killer voor Agent een bericht achter in een bar waar ze elkaar regelmatig ontmoeten: ‘Jukebox song 1818’. De titel van de song is ‘Forget Him’. Killer trekt er vervolgens op uit met de losgeslagen Punkie. Dan is er ook nog Ho (Takeshi Kaneshiro), die de ene dag in een fast-food-tent werkt en de volgende dag slachter is, en Cherry, die Punkie en Killer moet helpen met het vinden van een overloper. De levens van deze vijf personen raken meer en meer met elkaar verstrengeld. Regisseur Wong Kar-wai brak vorig jaar door naar een groter publiek met Chungking Express, een film die hij in drie maanden opnam en die bedolven werd onder de prijzen. ‘Fallen Angels is in feite het derde deel van het tweeluik dat Chungking Express was. Al verschillen ze qua techniek en structuur, ze zijn met dezelfde gedachte gemaakt, dat wil zeggen: zo simpel als ik maar kon.’ (Wong Kar-wai).