Speelse documentaire over film en filmmaken van de hand van een van de meest veelzijdige en originele talenten binnen de Amerikaanse cinema. David Lynch, die de uitzonderlijke vampierfilm Nadja van Almereyda produceerde, zei over hem: ‘Ik geloof in zijn talent en zijn ideeën. Ik ben heel blij dat ik hem kan ondersteunen omdat ik het gevoel heb dat hij een van de beste Amerikaanse onafhankelijke new wave regisseurs is.’ Geen gering compliment uit de mond van iemand die zélf als een van de beste Amerikaanse onafhankelijke new wave regisseurs wordt beschouwd. Almereyda werkt zowel met het klassieke 35mm formaat (bijvoorbeeld in het in prachtig zwart-wit gedraaide Nadja), als met het kleinste en goedkoopste videoformaat. Hij heeft een reputatie opgebouwd door zelfs met een Fischer Price pixelvision speelgoedcamera verbluffende films te maken – in zijn technisch vernieuwende werk laat hij zich bepaald niet weerhouden door kleine budgetten. Gezien zijn achtergrond is Almereyda de ideale persoon voor een discussie over de stand van zaken in de cinema. De gesprekken in At Sundance vonden plaats tijdens het Sundance Festival van 1995, het door Robert Redford opgerichte festival (en filminstituut) in de fraaie bergen bij Park City. Almereyda, die voor deze film samenwerkte met Amy Hobby, sprak met onder anderen Robert Redford, John Turturro, Richard Linklater en Ethan Hawke.