Deze stemmige Osaka-blues markeerde het beginpunt van twee voor Mochizuki belangrijke samenwerkingsprojecten. De ene was met de schrijver, Yamanouchi Yukio, ooit juridisch adviseur van de beruchte Yamaguchi-clan en andere vermeend criminele organisaties en nu grootleverancier van yakuza-verhalen voor films en manga. De andere was met de hoofdrolspeler, Ishibashi Ryo, een voormali¡Ége punkgrootheid en in de jaren negentig een van dé gezichten van de Japanse cinema – wat zonder twijfel ook de reden was dat Kitano Takeshi hem voor Kids Return castte als de yakuza-Ébendeleider. Wellicht gesterkt door hun steun maakte Mochizuki zijn meest perfecte film tot nu toe: een volmaakt wonderschone neo-film-noir.Ishibashi speelt Tachibana, een huurmoordenaar die na een gevangenisstraf van tien jaar (vanwege een verpletterende drugsmoord die in de openingssequentie getoond wordt) weer in Osaka opduikt. De stad die hij aantreft is totaal veranderd. Vervreemd van het ‘nieuw corporatisme’ en niet gecharmeerd door de manier waarop oude bende-rivaliteiten verbloemd worden, probeert hij alleen verder te gaan. Hij stelt zich tot taak zijn nieuwe vriendin te laten afkicken (de cold turkey-scènes zijn net zo noir als in werkelijkheid) en de pushers uit te roeien die de gokhal van zijn bende infiltreren. Dat wekt de wrevel van de bendeleiders en er worden wat mannetjes op hem afgestuurd om hem het inzicht bij te brengen dat hij heel onbelangrijk is… (Tony Rayns)