De introverte Xiaodou werkt bij de PTT in Peking. Op een dag moet hij een wijk van een postbode overnemen die om onduidelijke redenen ontslagen is. Het betreft de wijk met de veelbelovende naam Xingfu, ‘de wijk van het geluk’. Hij ontmoet er een oude man die hem vertelt dat de vorige postbode gearresteerd is omdat hij van iedereen in de wijk de post las. Xiaodou krijgt een onheilspellend voorgevoel. Op het postkantoor leert hij vervolgens Yunqing kennen, een jong onopvallend uitziend meisje. Zij vermaakt zich door de inhoud van de brieven te raden op basis van het handschrift op de envelop en het soort envelop dat gebruikt wordt. Door een verlangen gedreven dat hij niet kan duiden, begint nu ook Xiaodou de post van andere mensen in de ‘gelukswijk’ te lezen. Zo ontdekt hij een prostituée, een aangekondigde zelfmoord en een homoseksueel… Gedreven door een gevoel van rechtvaardigheid en vastbesloten het falen van de samenleving ten goede te keren, begint Xiaodou zich met hun levens te bemoeien.