Maria (de op het lijf van Maria de Medeiros geschreven hoofdrol) en haar twee onderling verschillende broers Mario en Joao (om dat verschil te accentueren, wordt Joao gespeeld door de Russische acteur Evgeni Sidihin) hebben een nauwe band. Zo nauw dat wanneer de drie gescheiden worden, het leven voor Maria nauwelijks nog zin heeft. De verbondenheid tussen Maria en haar broers staat in schril contrast met de moeizame relatie tussen Maria en haar invalide en alcoholistische vader. En dan rust op haar kwetsbare schouders ook nog eens de verantwoordelijkheid van het huishouden. heeft geprobeerd via Maria een beeld te geven van de situatie waarin jongeren in Lissabon zich vandaag de dag bevinden. Dit realistische beeld combineert Villaverde met een verhaal en een stijl die raken aan het melodrama en soms zelfs aan de opera. Net als in een opera gaat de soms vergaande stilering gepaard met nadruk op de heftige emoties.