De zich in de kunstscene bewegende filmmaakster Alex Koyama is een charmante, charismatische maar ook egocentrische workaholic. Ze werkt aan de voorbereidingen van een film over tatoeage en de daarbij horende pijn-is-genot- cultuur. De werkelijke wereld bestaat voor haar slechts om de film te dienen. Wanneer ze Chris Black ontmoet, schat ze de situatie waarin ze terechtkomt dan ook weinig realistisch in. Chris is net als zij geobsedeerd door tatoeages, maar niet als kunst of versiering van het lichaam, maar vanwege de seksuele kick die de pijn van de naald veroorzaakt. Alex ziet Chris als levend object voor research en merkt niet dat Chris een beschadigd persoon is. Als Chris haar interesse verkeerd interpreteert en verliefd wordt, is Alex weliswaar gecharmeerd maar ze blijft Chris slechts als middel zien. De reis die ze samen ondernemen kan dan ook alleen maar in een tragedie eindigen.