In een Frans provinciestadje in de jaren dertig leven Madame Danzard en haar dochter Isabelle een ogenschijnlijk voorbeeldig fatsoenlijk leven. Menig buur is er jaloers op, niet in de laatste plaats dankzij de twee onberispelijke dienstmeisjes, de zusjes Christine en Lea. De keerzijde van dit voorbeeldige bourgeois-bestaan is echter dat er n huis een steeds meer gespannen sfeer ontstaat; Madame Danzard voelt dat de relatie tussen de twee dienstmeiden een andere wending heeft genomen ! ook al voelt ze de seksuele koorts geenszins. Als de spanning tussen de vier vrouwen tot een uitbarsting komt, gebeurt er iets waardoor het zelfgenoegzame stadje in de schijnwerpers komt te staan en waardoor het huishouden van de Danzards een plek in de geschiedenis krijgt.