Noémie Lvovsky geeft in haar persoonlijke eerste speelfilm het begrip relatiedrama een frisse en dynamische inhoud. Nathalie houdt van een man die niets meer van haar wil weten. De man die wel van haar houdt bezorgt haar vooral problemen. Ze heeft vluchtige en toevallige ontmoetingen met mensen die ook voornamelijk met elkaar overhoop liggen. Ze storten zich zonder na te denken in vreugdeloze avonturen, maken ruzie en herkennen het geluk niet als het op hun weg komt. Nathalie wordt op imposante wijze gespeeld door Valéria Bruni-Tedeschi, die daarmee haar acteerprestatie in de film Les gens normaux n’ont rien d’exceptionnel van Laurence Ferreira Barbosa evenaart. De naturalistisch ogende film is gedraaid op hedendaagse locaties in Parijs; in plaats van de kunstmatige romantiek van een studio verkoos Lvovsky het harde neonlicht van de metro.