Dit is de eerste filmproduktie ooit, waarbij een Arabische regisseur op Israëlisch grondgebied, met een deels Israëlische crew, zijn werk deed. De eerste keer dat kunstenaars, technici, Israëliërs, Palestijnen, Tunesiërs en West- Europeanen (Theo van de Sande was cameraman) zo lang samenwerkten. Het is het verhaal van een Franse journalist die een oplossing probeert te vinden voor zijn dilemma: hij is verliefd op een joodse jongen en voelt zich betrokken bij het dramatische lot van een Palestijnse familie. Hij ziet zich, kortom, geconfronteerd met de onzekere en harde werkelijkheid van Israël.