Sterk autobiografisch getinte speelfilm over het alter ego van de (in 1941 geboren) filmmaker, de vijftigjarige Dino (gespeeld door Victor Cavallo). Een film over de relaties met de verschillende vrouwen in zijn leven, over zijn jonge zoon en over zijn intellectuele handwerk, waarin niets wordt verspild; alles wordt geconserveerd en getransformeerd – zowel oude schoenen als oude liefdes – in een voortdurende overpeinzing van zijn eigen onvermogen. Ooit had Dino in zijn oude schoolvriend en priester geworden Daniele een steun en toeverlaat. Maar Daniele is dood. Toch blijft Dino zijn aanwezigheid voelen. Daniele is nu zijn imaginaire vriend, zo echt als een verbeelde figuur maar zijn kan, zo tastbaar als een droom. is een verhaal over de mensen die geen kans zien zich een eigen ‘plek onder de zon’ te verwerven.