Fictieve documentaire, ter herinnering aan Beiroet, deels samengesteld uit archiefmateriaal ! dat weer bestaat uit bestaand èn fictiemateriaal. Rode draad zijn twee jonge vrouwen die door het hedendaagse Beiroet lopen, op zoek naar het onbekende Beiroet, het Beiroet van voor de oorlog. Regisseur : ‘Beiroet was geruime tijd de oosterse lieveling van het westen. Het was een stad voor mensen uit alle culturen, een handelscentrum, een amusementscentrum, maar ook een stad met mythische allure. Mijn film laat fragmenten zien uit zowel oosterse als westerse films die in Beiroet opgenomen zijn. Het is goed te zien hoe westerse regisseurs de mythische kant versterken en de stad tot “ster” maken, terwijl ze tegelijkertijd volharden in de clichés over Libanon, Arabieren en het nabije Oosten.’