Ahda, afkomstig uit Taipei, wil niets liever dan de oude Chinese ‘kunst van het vliegen’, qinggung, onder de knie krijgen. Met zware zakken, gevuld met ijzerpoeder, aan zijn enkels oefent hij als een bezetene. Mao, een oude man die hofhoudt in een park, vertelt hem verhalen over het geheime Rode Lotus Gezelschap van zeven mensen die de qinggung onder de knie zouden hebben gekregen. Drie van hen zouden nog in Taipei te vinden moeten zijn. Ahda gaat op zoek naar deze leraren. Langzaam krijgt hij een aantal antwoorden op zijn vragen en wordt hij, dankzij zijn volharding, ingewijd in een even mystieke als mondaine wereld. Naast de complexe vertelstructuur vallen in de prachtige fotografie van Christopher Doyle, onder meer cameraman van Edward Yangs That Day on the Beach en Wong Kar-wei’s Days of Being Wild, en de bijzondere soundtrack van de Japanse pianist-componist Fumio Itabashi op.