Nadat Isabelle Huppert Trust had gezien, schreef ze Hartley een brief waarin ze vroeg en aanbood eens met hem te werken. Hartley zelf merkte eens tijdens een interview in Cannes dat naast hem een pornoproducent zat die dezelfde antwoorden gaf als hij. Deze twee gegevens stonden, samen met Hartleys eigenzinnige manier van vertellen, zijn humor en zijn aandacht voor detail, garant voor een originele en uitmuntende film. Isabelle is een voormalige non die nog steeds gelooft dat God een tot nog toe onduidelijke missie voor haar in petto heeft. Ze schrijft korte verhalen voor een pornoblaadje. Op een dag ontmoet ze Thomas (gespeeld door Hartley-routinier Martin Donovan), een pientere maar verwarde man die zijn geheugen kwijt is en door de straten van New York zwerft. Samen gaan ze op zoek naar Thomas’ verleden.