Unsere Afrikareise
De intens geconcentreerde kwaliteit dankt de film deels aan de talrijke verbindingen tussen beeld-beeld, geluid-geluid en beeld-geluid; georkestreerd tot een geünificeerd geheel. (Fred Camper). De film lijkt op een monument, opgericht als toonbeeld van beschaving, niet als een statement over, maar als een totem vóór de beschaving.